Teknoloji

Uzmanlar uyardı… Dolandırıcılar en çok bu yöntemi kullanıyor!

Teknoloji ve medyadaki yeni gelişmeler, insanların hızla bilgi akışının içinde kendilerini bulmalarına neden olmuştur. Başta eğitim, sağlık ve alışveriş olmak üzere birçok alanda teknoloji ve medyanın faydalarını görebiliriz. Özellikle sosyal medyanın son 10 yılda hızla değişmesi insanların internette daha fazla vakit geçirmesine neden olmuştur.

İNSANLARIN HEYECANINI FIRSAT OLARAK GÖRÜYORLAR

İnternet ve sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte alışveriş alanında da önemli değişimler meydana geldi. Artık reklamların kolay yayınlanması tüketicileri almak istedikleri eserlere yaklaştırıyor. Bu noktada uzmanlar, dolandırıcıların insanları kandırmak için kullandıkları tekniklerden bahsediyor.

Uzmanlar, kullanıcıların internette düştükleri en büyük tuzaklardan birinin “heyecan” olduğunu belirtiyor. Visa’nın konuyla ilgili yaptığı araştırma sonucunda tüketicilerin internet ortamındaki heyecanlarını hedefleyen sözlerden oluşan cümlelerle çoğunlukla dolandırıldığını belirtti. Tüketicilerin yüzde 73’ünün “büyük indirim, bedava, kampanya ve kazan” sözleriyle oluşturulan reklam kontaklarıyla aldatıldığı belirtildi.

“SAHTE ÇEKİM DİLİNİ ANLAMAK ÖNEMLİ BİR KONU OLDU”

Visa’nın Wakefield Research ile ortaklaşa yayınladığı yeni araştırma sonucunda her iki şirket de şu açıklamaları yaptı;

“Sahtekarlık Analizinin Dili”, siber hataların en teknoloji meraklısı tüketicilerde bile güvenlik açıkları bulduğunu ortaya koyuyor. Ankete katılanların neredeyse yarısı bir dolandırıcılığı tespit edebileceklerinden emin olduklarını söylerken, araştırma %73’ünün dijital iletişimde sahtekarlıkla ilgili uyarı sinyallerini kaçırabileceğini gösteriyor.”

Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri Sertan Şener, “Günümüzde kalpazanlığın dilini anlamak, dijital dünyamızda giderek daha önemli bir konu haline geldi. Visa tarafından gerçekleştirilen Dolandırıcılık Dili Analizi, bu konuda farkındalık yaratma ve tüketicileri koruma çabalarımızın ayrılmaz bir parçasıdır. Sahtecilik dilinde ortak noktaların öne çıkarılmasının, bu suçların küresel çapta önlenmesinde etkili olacağına inanıyoruz.”söz konusu.



GELEN AÇIKLAMAYI GERÇEKTEN OKUMAK ÇOK ÖNEMLİDİR

Araştırmada birçok kişinin gelen mesajı tam olarak anlamadan açtığı belirtiliyor. Dolandırıcılar, şirketleri taklit ederek tüketicilere heyecan verici kelimelerden oluşan bildirimler gönderiyor.

Gelen bildirimi açan kişiler, banka hesap bilgilerini tek bir taklit siteye giriyor. Sonuç olarak kısa sürede hesaptaki bedel dolandırıcılar tarafından geri çekiliyor ve hesaplar boşalıyor.

Uzmanlar internet üzerinden gelen bildirimleri ya da alışveriş ilanlarını açmadan önce mutlaka farklı kaynaklardan kontrol etmeleri gerektiğini vurguluyor. Bunun için kullanılan sahtecilik dilini anlayabilmenin çok değerli olduğu belirtiliyor.

 

KAYNAK: HABER7

borcka-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu